Mijndert Rebel nieuwe voorman van Keurmerk Uitvaartzorg

Stichting Keurmerk Uitvaartzorg (SKU) heeft vanaf vandaag een nieuwe voorzitter: Mijndert Rebel. Mijndert vervulde sinds 2015 de rol van penningmeester in het SKU-bestuur en neemt per 13 maart 2019 de voorzittershamer over van Matthijs de Gee.

De nieuwe en relatief jonge (39) voorman van Stichting Keurmerk Uitvaartzorg is eigenaar van een uitvaartonderneming en komt direct uit de praktijk. In het eeuwenoude familiebedrijf draait hij inmiddels zo’n 20 jaar mee. Toch zal het volgens de kersverse SKU-voorzitter niet meevallen om zijn voorganger Matthijs De Gee te vervangen. “Matthijs heeft de rol uitstekend vervuld. Hij handelt bedachtzaam, rekening houdend met verschillende belangen. Mijn stijl is directer, wat meer recht voor de raap,” aldus Mijndert. Mathijs de Gee was voorzitter van SKU sinds 1 juni 2011.

De nieuwe voorzitter van het SKU-bestuur heeft een duidelijke missie. “Ik vind het belangrijk om met het Keurmerk Uitvaartzorg de belangen van de consument te beschermen en de hoge kwaliteit van de dienstverlening te blijven waarborgen. Consumenten waarderen onze keurmerkhouders nu gemiddeld met het rapportcijfer 9,1. Dát wil ik zo houden en waar mogelijk zelfs verbeteren,” licht Mijndert toe.

Het Permanent Educatie-systeem dat in 2019 start, borgt volgens Mijndert de kwaliteit verder. “Permanente Educatie wordt een verplicht onderdeel voor keurmerkhouders. Hierdoor kun je er als consument op vertrouwen dat jouw uitvaartondernemer met het Keurmerk Uitvaartzorg up-to-date is en op de hoogte is van de ontwikkelingen binnen de sector.”

Over Stichting Keurmerk Uitvaartzorg

Het aanbod aan uitvaartondernemingen in Nederland is groot en divers. Keurmerk Uitvaartzorg helpt consumenten bij het maken van hun keuze. Het Keurmerk is in december 2006 in het leven geroepen en toetst haar keurmerkhouders op de zogenaamde ‘zes zekerheden’. Dit zijn: heldere afspraken over de uitvoering, een transparante kostenbegroting, een goede organisatie, bekwaam personeel, een doelmatige klachtenafhandeling en het doen van klanttevredenheidsonderzoek. Periodiek toetst de certificatie-instelling of de uitvaartondernemers met het Keurmerk nog aan de eisen voldoen.