Bijeenkomst Keurmerk Uitvaartzorg: erkenning, taalpsychologie en netwerken

Naast de uitreiking van het keurmerk stond er een bijzondere masterclass op het programma. Spreker en trainer Tanja Schilthuizen, bekend om haar expertise in de kracht van taal en de psychologie van gastvrijheid, verzorgde een interactieve sessie waarin zij deelnemers meenam in haar unieke benadering van communicatie.

Gesprekken in de klantreis naar een hoger niveau

In haar masterclass liet Schilthuizen zien hoe je met zorgvuldig gekozen woorden de gelukshormonen in het brein van de ander kunt activeren. Door de koppeling tussen woordkeuze en neurochemie leer je hoe taal invloed heeft op emoties, gedrag en beleving. Haar zelfontwikkelde taalmodel, de HEP-theorie, biedt praktische handvatten om gesprekken in de klantreis naar een hoger niveau te tillen. Het resultaat? Meer ontspanning bij de ander, meer invloed voor jou én een verhoogd werkgeluk.

Kennisdeling

De bijeenkomst bood Register Uitvaartverzorgers niet alleen erkenning, maar ook verdieping en inspiratie om hun dienstverlening verder te versterken.

"Ruim 100 register uitvaartverzorgers waren vandaag aanwezig bij onze themamiddag in Huizen, als bestuur SKU zijn we daar erg verheugd over. Vandaag hebben wij extra tools kunnen aanreiken om hun vakkennis en professionaliteit verder te kunnen ontwikkelen”, aldus Pedro Swier, voorzitter Stichting Keurmerk Uitvaartzorg.

Netwerklunch keurmerkhouders

Tijdens de netwerklunch, voorafgaand aan de bijeenkomst, kwamen zo’n dertig genodigden bijeen om in een informele setting suggesties en ideeën te delen over de modernisering en verbreding van het keurmerk.

De dag werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel, waar aanwezigen de kans kregen om elkaar te ontmoeten en nieuwe contacten te leggen. De bijeenkomst was een waardevolle gelegenheid om inzichten te delen en elkaar te ondersteunen in de belangrijke rol die uitvaartverzorgers spelen.

Over het Keurmerk Uitvaartzorg

Het Keurmerk Uitvaartzorg helpt bij het kiezen van een uitvaartonderneming die kwaliteit biedt. Ondernemers met het Keurmerk zijn gegarandeerd deskundig, betrouwbaar en transparant. Periodiek toetst een onafhankelijke certificerende instelling of zij nog aan de hoge kwaliteitseisen voldoen. Een van de kwaliteitseisen is vakbekwaam personeel: de uitvaartverzorger is zeer bepalend voor de kwaliteit van de dienstverlening van een uitvaartonderneming.