Aanmelden

De Nederlandse consument is kritisch en kiest niet zomaar voor een uitvaartonderneming. Met het Keurmerk Uitvaartzorg straalt uw onderneming een hoge kwaliteit uit.  

Wat wij voor u doen

Met het Keurmerk Uitvaartzorg stimuleren wij de professionalisering van het vak. Dankzij de periodieke externe audits door onafhankelijke, erkende certificatie-instellingen biedt het Keurmerk u de kans om uw organisatie op een hoog niveau te hebben en te houden.

Wij wijzen consumenten die een uitvaartonderneming zoeken op de voordelen van het Keurmerk. Dit maakt de kans groter dat zij voor uw onderneming kiezen. Wij zetten daar diverse middelen voor in, zoals deze website, publieksfolders en advertenties. Daarnaast sturen wij u een aantal keer per jaar een nieuwsbrief.

Aanmelden voor certificering

Alle ondernemingen (ook zzp’ers) die uitvaartverzorgende diensten verlenen, ten minste één jaar bestaan en actief zijn en minimaal 25 uitvaarten per jaar verzorgen en volledig begeleiden (waarvan 13 of meer in eigen beheer), kunnen zich aanmelden voor het Keurmerk. U hoeft geen lid te zijn van een brancheorganisatie. Lees in onze aanmeldprocedure hoe u zich kunt aanmelden en wat de kosten zijn. U kunt ook meer informatie aanvragen via de mail. Vermeld daarbij uw contactgegevens.

Franchisenemers en operationele units

Franchiseorganisaties zijn zelfstandige organisaties die zelf het Keurmerk moeten behalen. Het Keurmerk kent wel een multisite regeling: in organisaties waar de hoofdvestiging het managementsysteem bepaalt en beheerst in alle operationele units, vallen deze operationele units onder het Keurmerk van de hoofdvestiging.

Geen Keurmerk (meer) gekregen?

Heeft u geen Keurmerk gekregen of is uw Keurmerk ingetrokken en bent u het hier niet mee eens? Dan kunt u eerst bezwaar aantekenen bij de certificatie-instelling. Als deze uw bezwaar niet inwilligt, kunt u volgens de geschillenregeling een beroep aantekenen bij de geschillencommissie.